søndag den 3. februar 2013

Det går da godtnok op i mad det hele


Vi fik besøg af en skøn familie til aftensmad, hvor menuen stod på flæskesteg, bagte kartofler og en helt fantastisk salat af savoykål med den absolut lækreste dressing i hele verden...MINDST:-) Vi elsker kål herhjemme, så når der dukker en ny kålopskrift op skal den prøves!
Opskriften fandt jeg hos Mir som jeg har gået på Designskolen med. Mir eksperimenterer i køkkenet og har en skøn blog med masser af dejlige opskrifter. Og opskriften på den vidunderlige kålsalat ligger lige HER. Den var helt perfekt til flæskesteg, og er sikker på den ville egne sig skønt med alt muligt andet slags kød.
Jeg lavede ikke hjemmelavet ravigotte som Mir anbefaler, men snuppede den oprindelige idé fra Politiken, som Mir også har linket til. Og jeg vil sige at den købte ravigotte sauce bestemt også var dressingen værdig:-)


6 kommentarer:

  1. Uhm dejlig salat og dressingen lyder skøn. Jeg mangler også lidt afveksling, plejer enten at lave revet rødkålssalat eller rosenkålssalat. Tak for tippet og håber I har nydt weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rådkålssalat og rosenkålssalat lyder også helt vidunderligt. Hurra for kål:-)

      Slet
  2. Svar
    1. Dejligt Signe...tak:-) Og velkommen til

      Slet
  3. Det ser lækkert ud. Og rart med et nyt tvist til den traditionelle flæskesteg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er SÅ lækkert Michelle

      Slet

Jeg bliver SÅ glad for kommentarer. Tak fordi du gav dig tid:-)