mandag den 3. december 2012

Spisekammeret fyldes....







Åh gid jeg havde et spisekammer. Det er nok en ud af de to ting jeg savner mest ved vores skønne lillebitte lejlighed. Jeg mangler et sted til tørkolonial, småkager og glas med marmelade, chutney osv.

Her til aften har jeg lavet rødbedechutney med peberrod fra Camilla Plums " Jul "og åh som jeg glæder mig til at smage. Jeg fik et glas sidste jul af søde Astrid til en decemberpigejulehyggedag, og i år var jeg nødt til at lave flere glas. Det skal supplere det ugentlige måltid på frisk fisk, flæskestege af frilandsgris og hvad der ellers kunne trænge til et pift af den sød, syrlige, stærke knasende chutney. Mine tænder løber allerede i vand:-)

Kommende "spisekammers" projekter er:

Meyers æblechutney
Theresas julechai sirup fra " Julebogen"
Gløggekstrakt sirup
Meyers honningkager (fordej i køleskab)
Bieberflatten (marcipan viklet ind i honningkagedej)
Jamie Olivers Mandel/pinje/vanilie småkager
Havregrynstern med nougat (skønne og karamelagtige....suk) Opskrift og billeder kommer:-)
Meyers chokoladecookies ( Anders ´favorit)

Og hvad der ellers lige falder en ind....:-)

Hvad skal I lave? Måske man kunne blive lidt inspireret



4 kommentarer:

  1. Åh ja, gad også godt have et spisekammer :) Jeg har henkogt rødkål med vanilje, det er FANTASTISK :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh det lyder også lækkert:-) Uhmmmmm

      Slet
  2. Uha det lyder lækkert! Hold da op alle de projekter, ville ønske jeg kunne nå alt det. Åh på min "I wish I had enough time liste" består i hvert fald af fyldte chokolader og kniplfern. Hav en dejlig uge og håber I nyder sneen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Arhhh jeg ved heller ikke om jeg når det hele:-) Men 1 aften pr. projekt...så kunne det nok godt lade sig gøre:-)
      Kniplfern??? Det må du uddybe:-)

      Slet

Jeg bliver SÅ glad for kommentarer. Tak fordi du gav dig tid:-)