lørdag den 10. november 2012

Ugen der er gået














Glimt fra ugen der gået. Vi har købt en halv frilandsgris, så der er blevet lavet leverpostej:-) Det er altså bare godt. Der er også blevet lavet sylte...uhmmm så er det ved at være jul.
Også har jeg købt en ny mac...uha det var tiltrængt. Den gamle er fra 2005, og på vej på pension. Og den nye, hun spinder, kan holde batteri og er lynhurtig:-)
Grævlingen skal bruges i det projekt Astrid og jeg har gang i:-) Kragen skal ikke bruges til noget. Hun er produceret da jeg gik på designskolen til et illustrationsprojekt. Jeg fandt hende den anden dag, og blev helt glad for at se hende. Jeg tror hendes fasanmand er afgået ved døden desværre.

Jeg vil lige give jer opskriften på den gode leverpostej:-)

300 g. hakket lever
200 g. hakket spæk
1 æg
1 lille spsk mel
salt og friskkværnet peber
2-3 fed presset hvidløg
Hakket mild chili (eller stærk hvis du er til den salgs)
Hakkede kapers
Stødt allehånde

Evt. skiver af bacon til at lægge ovenpå

Det hele røres sammen og hældes i forme (jeg brugte folieforme) og bages i ovnen (forvarmet) på en bageplade med vand i bunden ved 200 grader ca. 30-45 min. Prøv at prikke i dem.

Spises på lækkert rugbrød med ristet bacon og champignon, rødbeder og kapers. SÅ bliver det ikke bedre.
Krydderiblandingen er oprindelig fra en patéopskrift jeg har fået af søde Ellen Kirstines kæreste.

God weekend derude:-)

4 kommentarer:

  1. Sikke da en helt igennem vidunderlig krage :)

    SvarSlet
  2. Ih. Med bange anelser for at virke lidt som om jeg er tabt bag en stor vogn:
    Sad længe og kiggede på det første billede af mad. Gad vide hvad det er? Ris ala mande, der er lidt for blandet i sovsen måske eller en lidt anderledes chili con carne..
    Så nåede jeg ned til teksten. Leverpostej! Måtte så lige op og glo lidt mere på billedet og må erkende at jeg ikke er helt klar til at se hvordan sådan en bliver lavet ;-)
    Hilsen Frk. Hansen

    Ps. Jeg ved dog godt hvor mælken kommer fra ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi:-) Ja sådan ser det ud...leverpostej in the making. Ikke kønt, men meget velsmagende ganske vist:-) Synes den med risalamanden var god:-)

      Slet

Jeg bliver SÅ glad for kommentarer. Tak fordi du gav dig tid:-)