tirsdag den 7. februar 2012

Hjemmelavet ginger ale/beer



Jeg har vist før nævnt at jeg ELSKER ginger beer eller ale, eller whatever. Jeg synes immervæk bare at 11,50 for sådan en 350 ml dåse godt kan gå hen og blive en smuuule pebret.
Første gang jeg smagte hjemmelavet ginger ale var til min venindes dimissionsfest. Hendes kæreste som har en stor interesse i mad og drikke havde lavet det og det smagte fantastisk. Heldig som jeg var, fik jeg opskriften og den er jeg simpelthen nødt til at at dele med jer.

Ginger Ale koncentrat

2 dele skrællet skiveskåret ingefær
2 dele sukker
4 dele vand
Saft af citron eller lime

Det hele koges ved jævn varme i ca 20 minutter. Hældes på en skoldet flaske og opbevares i køleskab.

Når du så skal drikke gudedrikken, som både er sød syrlig og stærk, fortynder du noget i et glas med dansk vand, kyler nogle isterninger i sammen med en skive lime og en myntekvist. SÅ er du helt sikkert i himlen.
Du kan også bare drikke den kun med danskvand eller alm vand med masser af is i:-)

God fornøjelse:-)

3 kommentarer:

  1. Det lyder lækkert, og faktisk ret simpelt. Det må jeg prøve - jeg har aldrig smagt, heller ikke købe versionen som vist er betalt for 11,50

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er SÅ nemt at man næsten ikke tror på det. Hvis man godt kan lide ingefær er det rigtigt lækkert:-)

      Slet
  2. Lækker blog, har prøvet at lave det selv og i forhold til dem man kan købe er nogle af de købte gode, men har også hvor det selv lavede var bedre ;)
    http://www.mixmeister.dk/catalogsearch/result/?q=ginger+beer

    SvarSlet

Jeg bliver SÅ glad for kommentarer. Tak fordi du gav dig tid:-)